فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر 56 ثانیه یک پرواز

به گزارش قالب وبلاگ ها، فرودگاه بین المللی استانبول در 24 ساعت 1548 پرواز و جابجایی 224 هزار و 709 مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند.

فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر 56 ثانیه یک پرواز

فرودگاه بین المللی استانبول روز گذشته رکورد جدیدی برجای گذاشت و در 24 ساعت 1548 پرواز و جابجایی 224 هزار و 709 مسافر داخلی و خارجی را به ثبت رساند. به بیان دیگر در هر 56 ثانیه، نشست یا برخاست یک هواپیما در این فرودگاه انجام شد.

به گزارش عصر ترکیه ، این فرودگاه در سال 2022 میلادی به طور میانه در هر 75 ثانیه یک پرواز را تجربه نموده بود.

بر اساس گزارش سازمان ایمنی ناوبری هوایی اروپا (EUROCONTROL) فرودگاه استانبول در سال گذشته با میانگین 1156 پرواز روزانه میزبان بیشترین پرواز در میان فرودگاه های اروپایی بود و توانست برای سومین سال پیاپی عنوان بهترین فرودگاه اروپا را به خود اختصاص دهد.

در دره بندی جهانی هم فرودگاه استانبول پس از فرودگاه های آتلانتا، دالاس، دنور، شیکاگو، دبی و لس آنجلس در رتبه هفتم بهترین فرودگاه های جهان در 2022 نهاده شد.

عایدی نجومی برای ترکیه

چندی پیش عادل کارا اسماعیل اوغلو، وزیر حمل ونقل و زیرساخت ترکیه در توئیتر با اشاره به اینکه فرودگاه استانبول با سرمایه گذاری 10/25میلیارد یورویی بدون هزینه از خزانه دولت ساخته شده است نوشت: از زمان افتتاح، سهم آن در اقتصاد 80/7 میلیارد یورو بوده است. بدون هیچ گونه هزینه ای، در مجموع 117 میلیارد یورو برای ترکیه سود داشت.

فرودگاه استانبول 23/75 میلیارد یورو به عایدی ملی، 51/3 میلیارد یورو به فراوری، 4/2 میلیارد یورو به صادرات، 1/23 میلیارد یورو به مالیات یاری نموده است.

بعلاوه با احداث فرودگاه استانبول برای 972 هزار نفر اشتغال زایی شده است.

منبع: عصر ایران

به "فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر 56 ثانیه یک پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه استانبول همچنان در مسیر رکورد شکنی: هر 56 ثانیه یک پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید