رضوی: همزمانی کشتار مسلمانان هندی با سرگرمی جهان به کرونا از اهداف پنهان ایالات متحده است

به گزارش قالب وبلاگ ها، یک کارشناس مسائل غرب آسیا در مقایسه سفر ترامپ به هند و سفر اوباما به میانمار گفت: پس از هر دو این سفرها شاهد کشتار بی سابقه مسلمانان در این کشورها بودیم و این اتفاقات دقیقا در زمانی رخ می دهد که جهان سرگرم یک اتفاق همه گیر است.

رضوی: همزمانی کشتار مسلمانان هندی با سرگرمی جهان به کرونا از اهداف پنهان ایالات متحده است

جعفر رضوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در مصاحبه با خبرنگار سیاسی قالب وبلاگ ها، درباره کشتار بی سابقه مسلمانان در هند و ارتباط آن با سفر اخیر ترامپ به این کشور گفت: حکومت هایی مانند هند و میانمار قدرت های امروز خود را به وسیله آمریکا کسب نموده اند و از لحاظ ریشه های مذهبی غیر الهی به دلیل بت پرستی با بعضی افراد در حکومت آمریکا که دیدگاه های غیرانسانی نسبت به بشریت دارند، مشترک هستند.

وی با اشاره به سفر باراک اوباما در زمان ریاست جمهوری خود به میانمار گفت: در آن موقع و پس از ملاقات اوباما با مقامات بلند پایه میانماری در این کشور نیز شاهد کشتار مسلمانان میانمار به صورت گسترده و در برمه بودیم.

رضوی توضیح داد: به نظر می رسد این رویه آمریکا در قبال کشور های آسیا مسبوق به سابقه است و برای خوشامد دولت های آمریکایی تکرار می گردد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه کشتار مسلمانان اساسا ابزاری در دست مقامات آمریکایی برای رسیدن به اهداف خود می باشد، گفت: نکته قابل تامل در بروز این اتفاقات اوج گیری آن در زمان وقوع حوادث شدید و پرسر و صداست که به این روش اذهان عمومی را به خود متوجه نکند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز همه جهان مشغول و درگیر بیماری کرونا هستند و طبیعتا اخبار مربوط به کشتار مسلمانان هندی کمتر شنیده می گردد.

رضوی با هشدار به کشور های مسلمان در مورد این موضوع گفت: به نظر می رسد کشور های مسلمان باید نسبت به این مسئله هوشیار باشند و بیش از پیش مراقب خدعه آمریکایی ها در شرق آسیا باشند.

این کارشناس مسائل غرب آسیا درپایان این مصاحبه در پاسخ به این سوال که نقش دیپلماسی جمهوری اسلامی در این موضوع تا چه اندازه تاثیرگذار است، گفت: تنها راه ما و مهمترین ابزار در شرایط فعلی دیپلماسی است هر چند راه هایی مثل سازمان های محلی و منطقه ای و سازمان های بنا نهاده شده توسط کشور های اسلامی نیز وجود دارد، اما استفاده از این ظرفیت در مرحله بعد از دیپلماسی است و در شرایط فعلی کوتاه ترین راه دیپلماسی به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رضوی: همزمانی کشتار مسلمانان هندی با سرگرمی جهان به کرونا از اهداف پنهان ایالات متحده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوی: همزمانی کشتار مسلمانان هندی با سرگرمی جهان به کرونا از اهداف پنهان ایالات متحده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید