راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه تبریز

به گزارش قالب وبلاگ ها، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز از راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی برای تسهیل و تسریع فرآیند پیگیری درخواست پذیرش در دانشکده ها دانشگاه خبر داد.

راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه تبریز

سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه قالب وبلاگ ها، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا و استقرار زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه تبریز بلافاصله پیگیری لازم جهت ادامه برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی، در دو سطح مقدماتی و میانی در مرکز درشرف تاسیس آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه تبریز بعمل آمد.

شجاعی مطرح کرد: وی در این برنامه فارسی آموزان و دانشجویان غیرایرانی مراکز علمی کشور به ویژه منطقه شمالغرب، به منظور بهره گیری از مجهّزترین پلت فرم های آموزش آنلاین (برخط) و با امکان استفاده از ویدئوی زنده برای استاد و زبان آموز و با هدف دریافت محتوای آموزشی متناسب، با نصب نرم افزار Adobe connect بر روی تلفن همراه و یا دستگاه رایانه خود می توانند وارد تالار آموزش مجازی شوند و در کلاس های فارسی آموزی شرکت کنند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز، شرح داد: در حال حاضر بیش از 100 دانشجوی غیرایرانی در دو دوره مقدماتی و میانی در مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه تبریز ثبت نام نموده اند و در پی شروع کلاس های آموزش مجازی، تعدادی از فارسی آموزان مراکز علمی دیگر و نیز شهروندان علاقمند به تحصیل در جمهوری اسلامی ایران از کشور های ترکیه و عراق، به عنوان مخاطب آزاد در کلاس های فارسی آموزی مجازی دانشگاه تبریز شرکت می کنند.

وی در ادامه اضافه نمود: مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز با انجام اقدامات تخصّصی و تمهید برنامه ریزی های آموزشی متناسب با دوران کرونا اقدام به پیگیری شرایط تحصیلی و امکان شرکت تمام دانشجویان غیر ایرانی در کلاس های مجازی و رفع مسائل آموزشی احتمالی نموده است و در این راستا کارشناس ویژه ای به این موضوع اختصاص داده شده تا دانشجویان غیر ایرانی با کمترین مشکل نسبت به شرکت در کلاس های آموزش مجازی و نیز شرکت در امتحانات پایان نیمسال (که به صورت مجازی خواهد بود) اقدام کنند.

مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز، راه اندازی اداره کنسولی و پیگیری امور اقامت دانشجویان را از دیگر برنامه این مدیریت بیان نمود: با راه اندازی رسمی اداره کنسولی دانشگاه برنامه ریزی های لازم به منظور انجام امور ویزا و اقامت از نیمسال آینده تحصیلی و نیز پیگیری اقامت دانشجویانی که به دلایلی امکان مراجعت به کشورشان را در دوران شیوع کرونا نداشته اند، انجام شد.

شجاعی اسکان دانشجویان غیر ایرانی باقیمانده در دوران شیوع کرونا را از جمله دیگر اقدامات این دانشگاه برای دانشجویان خارجی اعلام کرد و گفت: اقامت دانشجویانی که به دلایلی امکان مراجعت به کشورشان را در دوران شیوع کرونا نداشته اند در خوابگاه های مخصوص و با نظارت و پایش مستمر شرایط بهداشتی آنان انجام شد. وسایل رفاهی و جیره های خشک غذایی و نیز اینترنت در محل اسکان آن ها نیز فراهم شد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی گفت: این سامانه جهت تسهیل و تسریع فرآیند پیگیری درخواست پذیرش در دانشکده ها و گروه های آموزشی از جمله برنامه های آینده اداره دانشجویان غیرایرانی مدیریت همکاری های علمی و بین المللی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی سامانه ویژه پذیرش دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید