حضور این پرنده زیبا برای اولین بار در استان کردستان ثبت شد

به گزارش قالب وبلاگ ها، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: پرنده سسک درختی لیمویی برای نخستین بار در استان به وسیله یکی از پرنده شناسان مشاهده و در سایت پرنده نگری کشور ثبت شد.

حضور این پرنده زیبا برای اولین بار در استان کردستان ثبت شد

به گزارش قالب وبلاگ ها به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: پرنده سسک درختی لیمویی برای نخستین بار در استان به وسیله یکی از پرنده شناسان مشاهده و در سایت پرنده نگری کشور ثبت شد.

وی اضافه کرد: شاهو نامداری از پرنده شناسان استان پرنده سسک درختی لیمویی مشاهد و ثبت شد.

حمیدی خاطرنشان کرد: پرنده سسک درختی لیمویی (نام علمی: Hippolais icterina) از تیره سسکان نیزار بوده و پرنده ای است کوچک و پر جنب و جوش، با تارکی تا میزان ای برجسته که از روی صدایش می توان آن را تشخیص داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان اضافه کرد: تارک و سطح پشتی این پرنده به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای خاکی و سطح شکمش زرد رنگ است.

حمیدی در ادامه شرح ویژگی های این پرنده گفت: بر روی بال هایش اثری از رنگ سبز زیتونی مشاهده می گردد، حلقه چشمی زرد رنگ و منقاری نارنجی رنگ دارد که نیم نوک بالایی منقارش تیره تر است.

وی بیان نمود: زیستگاه این پرنده جنگل های برگ ریز، بوته زارها، باغ ها و بیشه زارها نزدیک به آب دیده می گردد، در بین گیاهان کوتاه و در زیر پرچین ها آشیانه می سازد و بیشتر حشره خوار است، ولی گاهی از میوه هایی از قبیل توت ها نیز تغذیه می نماید.

منبع: همشهری آنلاین

به "حضور این پرنده زیبا برای اولین بار در استان کردستان ثبت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور این پرنده زیبا برای اولین بار در استان کردستان ثبت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید