حذف سواره از هگمتانه باید طی یک ماه آینده انجام گردد

به گزارش قالب وبلاگ ها، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، حذف سواره از هگمتانه باید طی یک ماه آینده انجام گردد.

حذف سواره از هگمتانه باید طی یک ماه آینده انجام گردد

محسن معصوم علیزاده، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در جلسه ثبت جهانی هگمتانه بیان نمود: کاهش ارتفاع ساختمان حوزه هنری (سینما قدس) یکی از موانع پرونده ثبت جهانی همدان است و باید طی یک ماه آینده انجام گردد.

وی ادامه داد: اغنای عمومی نیز بسیار مهم است و میراث فرهنگی برای این امر مهم به همکاری اصناف احتیاج دارد تا بازاریان تا زمان حضور ارزیابان در همدان با ما همراه شوند و هم افزایی جمعی اتفاق بیفتد.

معصوم علیزاده با اعلام اینکه ارزیابان یونسکو شهریور امسال برای ارزیابی پرونده ثبت جهانی در همدان حضور پیدا می نمایند، توضیح داد: اقدامات اجرایی و پروژه ها باید تا زمان حضور ارزیابان انجام گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان افزود: یکی از نکات مورد توجه کارشناسان یونسکو همکاری، هماهنگی و هم افزایی میان مجموعه های مدیریتی استان است.

وی با تاکید بر اینکه موانع ثبت جهانی هگمتانه تا قبل از شهریور عملی گردد، اظهار کرد: باید اهتمام ویژه ای به پرونده داشته باشیم، چرا که آبروی جمهوری اسلامی ایران است و باید با هم افزایی به خاتمه برسد.

معصوم علیزاده توضیح داد: ثبت جهانی به همدان و مجموعه تاریخی استان هویت می دهد و بطور قطع بر عرصه های مالی، فرهنگی و گردشگری تاثیر خواهد گذاشت. علاوه بر این، اعتبارات خوبی به پرونده اختصاص داده شده است.

منبع: همگردی

به "حذف سواره از هگمتانه باید طی یک ماه آینده انجام گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف سواره از هگمتانه باید طی یک ماه آینده انجام گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید