بکارگیری 2339 تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل ونقل کشور

به گزارش قالب وبلاگ ها به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمل ونقل پیشرفته برپایه دانش و فناوری محقق می گردد و این کار به تامین زیرساخت ها و ابزارهای مناسب احتیاج دارد.

بکارگیری 2339 تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل ونقل کشور

با توجه به اینکه حمل ونقل یکی از صنایع پرکاربرد و عمومی در کشور است؛ توسعه یافتگی آن یک ضرورت ملی و حیاتی است که به افزایش رضایت و رفاه عمومی منجر خواهد شد. هرچند این صنعت را نمی توان به عنوان تنها عامل توسعه به حساب آورد اما یکی از عناصر کلیدی و حیاتی در توسعه اقتصاد به شمار می رود.

به همین علت کشورهای پیشرفته در پی تحقق حمل ونقل پیشرفته و هوشمند هستند و برای این کار از فناوری ها و تجهیزات آزمایشگاهی استفاده می نمایند تا یک صنعت پایدار و پیشرفته در این حوزه داشته باشند.

تسهیل دسترسی به تجهیزات آزمایشگاهی که بتواند زمینه ساز حرکت صنعت حمل ونقل در مسیر توسعه یافتگی باشد به عنوان یکی از اولویت های شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری انتخاب شده است.

این شبکه با ترغیب آزمایشگاه ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی که به این تجهیزات دسترسی دارند؛ در کوشش است تا کشور گامی بلند به سمت داشتن صنعت حمل و نقل پیشرفته بردارد.

بر همین اساس نیز در حال حاضر 2339 تجهیز و دستگاه آزمایشگاهی کاربردی در توسعه حمل ونقل پیشرفته از 76 مجموعه به اشتراک گذاشته شده است تا به فناوران و پژوهشگران این حوزه یاری و صنعت حمل و نقل کشور را پیشرفته تر کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بکارگیری 2339 تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل ونقل کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بکارگیری 2339 تجهیزات آزمایشگاهی به منظور توسعه حمل ونقل کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید