بن بست در مذاکرات میان اربیل و بغداد

به گزارش قالب وبلاگ ها به نقل از المعلومه، سلیم همزه نماینده مجلس عراق به موضع گیری درباره مذاکرات میان بغداد و اقلیم کردستان عراق پرداخت.

بن بست در مذاکرات میان اربیل و بغداد

وی اضافه نمود: مذاکرات با بغداد درباره سهم اقلیم از بودجه به بن بست رسیده است زیرا مذاکرات بسیار سخت است و همه بر موضع خود اصرار دارند.

سلیم همزه تاکید نمود: اگر اوضاع به همین منوال پیش برود و گروههای سیاسی در بغداد بر تحویل همه درآمدهای نفتی اصرار نمایند، احتمالاً بودجه با اکثریت سیاسی تصویب خواهد شد.

این نماینده وابسته جماعت اسلامی کردستان عراق اعلام نمود که همه کانالهای تفاهم با بغداد بسته شده است و بودجه با اکثریت تصویب خواهد شد.

از سوی دیگر هیویدار احمد نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اقلیم کردستان عراق در این باره گفت: اقلیم کردستان نگران آن است در نتیجه تنش های کنونی، موضوع بودجه به یک ابزار سیاسی و انتخاباتی تبدیل گردد. اقلیم کردستان عراق از نظر فنی، تعهد کاملش به مفاهیم بودجه را اعلام نموده است. اما اراده سیاسی در این زمینه معین نماینده خواهد بود.

هیویدار احمد اضافه نمود: هیأت مذاکره نماینده اقلیم کردستان به بغداد بازخواهد گشت و با جریانات سیاسی مختلف عراق ملاقات خواهد نمود و از حق تصمیم گیری برخوردار خواهد بود. در صورت ناکامی در زمینه دستیابی به توافق با نیروهای سیاسی، اقلیم کردستان اقدام به تهیه بودجه ای متناسب با حجم چالش های اقتصادی و اقتصادی خواهد نمود که البته سال بسیار سختی در پیش روی شهروندان و کارمندان اقلیم خواهد بود. بنابراین، دولت اقلیم، عملاً تنظیم بودجه براساس درآمدهایش را ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بن بست در مذاکرات میان اربیل و بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بن بست در مذاکرات میان اربیل و بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید