امروزە رویکرد دانشگاەها کارآفرینی و مهارت آفرینی است

به گزارش قالب وبلاگ ها، خبرنگاران/کردستان رییس دانشگاە آزاد اسلامی کردستان گفت: امروزە دانشگاە ها از حوزە آموزش خارج و بە سمت دانشگاەهای نو، کارآفرین و مهارت آفرین در حرکت هستند.

امروزە رویکرد دانشگاەها کارآفرینی و مهارت آفرینی است

میمنت آبادی امروز (17بهمن) در ملاقات دانشگاهیان و کارمندان دانشگاە ها با نمایندە ولی فقیە در کردستان اظهار کرد: هر سیستم زندە و فعالی کارکرد مختلفی دارد و باید بە صورت مداوم و مکرر تغییر جهت و تغییر جهت دهد.

وی اعلام کرد: دانشگاەها بعد از انقلاب اسلامی تغییرات چشمگیری پیدا کردند و از یک دهم فراوری علم و مقالات علمی بە 2 درصد رسید.

رییس دانشگاە آزاد اسلامی مطرح کرد: دانشگاەهای نسل بە نسل ما از حوزە آموزش و پژوهش خارج شدند و امروزە بە سمت دانشگاەهای نو و کارآفرین و مهارت آفرین در حرکت هستند و امروزە رویکرد دانشگاە آزاد نیز در همین جهت است.

میمنت آبادی یادآور شد: امروزە دیگر بە دنبال آن نیستیم کە با ایجاد صرف دانش زمینە شغل با دانش را برای مخاطب فراهم کنیم یا با ایجاد و فراوری دانش کسب اعتبار اجتماعی برای مخاطب فراهم کنیم، بلکە امروزە رویکرد ما بدین گونە است کە دانشجو وارد محیط دانشگاە شدە و با کسب مهارت و نوآوری و فناوری و خلاقیت های نو وارد بازار کار گردد.

وی توضیح داد: به همین دلیل دانشکدەای در دانشگاە آزاد اسلامی کردستان بە دانشکدە مهارت و فناوری تبدیل شد کە رویکرد نو دانشگاە آزاد بە این سمت است.

رییس دانشگاە آزاد اسلامی کردستان اعلام کرد: در حال حاضر 12 هزار و 300 دانشجو در 220 رشتە مختلف مشغول بە تحصیل هستند کە از این تعداد 33 رشتە در مقطع دکتری، 82 رشتە در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقاطع پایین تر هستند.

وی اظهار داشت: از تعداد دانشجویان دانشگاە آزاد، 8 هزار دانشجو در واحد سنندج و مابقی در پنج واحد بیجار، قروە، سقز، بانە و مریوان مشغول بە تحصیل هستند.

میمنت آبادی یادآور شد: حدود 220 نفر دانشجوی خارجی و بین المللی در دانشگاە آزاد مشغول بە تحصیل هستند.

دانشگاە فرهنگیان، یکی از دانشگاەهای کم نظیر در سطح کشور است

رییس دانشگاە فرهنگیان کردستان در ادامە این ملاقات گفت: انقلاب اسلامی در حوزەهای مختلف دستاوردهای بسیاری داشتە کە یکی از این حوزەها، حوزە آموزش عالی بود.

معروفی اظهار کرد: تا قبل از انقلاب دانشگاە رفتن برای بسیاری از مردم یک رویا بود و تنها قشر خاصی بە دانشگاە دسترسی داشتند، لذا انقلاب فرصت های آموزشی را عادلانە توزیع و در اقصی نقاط کشور دانشگاە دایر شد.

وی اضافه نمود: دانشگاە فرهنگیان با دو پردیس برادران با هزار و 300 دانشجو و پردیس دختران با 800 دانشجو و با 40 نفر عضو هیئت علمی مشغول فعالیت است.

معروفی با بیان اینکە دانشگاە فرهنگیان در یازدە رشتە دانشجو می پذیرد، مطرح کرد: در مجموع دانشگاە فرهنگیان در سال های اخیر توانستە دانشجویان مستعد بسیاری را جذب کند.

بە گفتە وی، در سطح کشور تعداد افرادی کە رتبە یک رقمی، دو رقمی و سە رقمی داشتەاند، در دانشگاە فرهنگیان پذیرش و می توان گفت کە در بین دانشگاەهای کشور بی نظیر است.

رییس دانشگاە فرهنگیان کردستان اضافە کرد: استخدام دانشجویان پذیرش شدە در همان ابتدا انجام و مباحث پرداخت حقوق دانشجویان یکی از این عوامل بودە و فرصت خوبی را ایجاد کردە است.

معروفی اظهار داشت: با توجە بە شرایط دانشگاە فرهنگیان در زمینە زیرساخت ها و نسبت هیئت علمی بە دانشجو می تواند یک تهدید علمی تلقی گردد کە امید است در این زمینە نیز سیاست گذاران حوزە آموزش عالی از این فرصت بە خوبی استفادە نمایند.

وی بە فرسودە بودن امکانات دانشگاە فرهنگیان اشارە کرد و گفت: یکی از چالش های دانشگاە فرهنگیان امروزە عدم همسان سازی دانشگاە فرهنگیان و سایر دانشگاەهای وابستە بە سایر دستگاەها است کە در چند ماە اخیر مسائلی را در سطح کشور ایجاد کردە است کە امید است در این راستا گام های موثری برداشتە گردد.

معروفی اظهار داشت: در ابتدای آغاز ویروس کرونا مسائل بسیاری در زمینە آموزش مجازی وجود داشت کە اگر دانشگاە کردستان یاری نمی کرد قادر بە برگزاری کلاس های مجازی نبودیم.

وی یادآور شد: خوشبختانە امروزە در زمینە برگزاری کلاس های مجازی بسیار خودکفا شدیم.

تحصیل 3500 نفر دانشجو در دانشگاە فنی و حرفەای کردستان

رییس دانشگاە فنی و حرفەای استان کردستان گفت: دانشگاە فنی و حرفەای چهار زیر مجموعە در استان دارد.

شیردل اظهار کرد: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر در دو مقطع کاردانی و کارشناسی پیوستە و ناپیوستە مشغول بە تحصیل هستند.

وی مطرح کرد: خوشبختانە ما در بسیاری از رشتەهای فنی حرفەای هم در استان کردستان و در کل کشور دانشجوی بیکار نداریم کە اشتغال پذیر و اشتغال جو هستند.

شیردل اضافە کرد: سعی کردیم در راستای برنامە ششم توسعە جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "امروزە رویکرد دانشگاەها کارآفرینی و مهارت آفرینی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروزە رویکرد دانشگاەها کارآفرینی و مهارت آفرینی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید