آغاز فرایند بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس از فردا

به گزارش قالب وبلاگ ها، تهران (پانا) - سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت لایحه بودجه 1401 از فردا در میان کنندگان توزیع و با تقسیم کار کمیسیون های تخصصی، کنندگان، پیشنهادهایشان را به این کمیسیون ها ارایه می کنند.

آغاز فرایند بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس از فردا

سیدنظام الدین موسوی در جمع قالب وبلاگ ها درباره فرایند بررسی لایحه بودجه 1401 اضافه نمود: طبق ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس، کنندگان 10 روز فرصت دارند که پیشنهادهایشان را به کمیسیون های تخصصی ارایه کنند و این کمیسیون ها نیز از فردا 15 روز فرصت دارند تا پیشنهاد های کنندگان را بررسی، جمع بندی و به کمیسیون تلفیق ارایه کنند.

وی گفت: شاکله کمیسیون تلفیق نیز در همین زمان شکل می گیرد و کمیسیون های مختلف، کنندگانی را از میان خود انتخاب می کنند که عضو کمیسیون تلفیق می شوند.

موسوی اضافه نمود: کمیسیون تلفیق پس از دریافت پیشنهاد های کنندگان 15 روز فرصت بررسی دارد و این پیشنهاد ها و کلیات بودجه را بررسی می کند که البته این مهلت 15 روزه به درخواست کمیسیون تلفیق و با تصویب هیات رئیسه مجلس تا 15 روز دیگر نیز قابل تمدید است.

وی گفت: پس از آن، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن علنی مجلس مطرح و بررسی لایحه بودجه در صحن علنی خانه ملت آغاز می شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: در دو سال گذشته با این موضوع روبرو شدیم که پس از اظهارنظر کمیسیون ها درخصوص لایحه بودجه و بررسی آن در کمیسیون تلفیق و بعد از آنکه این لایحه به صحن علنی آمد کلیات بودجه رد شد و همین سبب اتلاف زمان می شود به همین علت پیشنهاد هایی وجود دارد که بررسی این موضوع دوشوری شود، یعنی ابتدا برای کلیات بودجه در صحن رای گیری شود و بعد به کمیسیون ها و کمیسیون تلفیق برود.

موسوی گفت: البته این مستلزم تغییر در آیین نامه داخلی مجلس است که به رای دوسوم کنندگان نیاز دارد و با تصویب آن طبعا ابتدا کلیات لایحه بودجه تایید می شود و بعد در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آغاز فرایند بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فرایند بررسی بودجه در کمیسیون های مجلس از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید