رکورد مجذوب کننده علیرضا بیرانوند در تاریخ لیگ برتر!

به گزارش قالب وبلاگ ها، مصاف پرسپولیس مقابل ملوان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر علاوه بر اینکه سه امتیاز حیاتی برای قرمز های تهرانی به همراه داشت، رکوردی ویژه نیز برای دروازه بان ملی پوش این تیم رقم زد.

رکورد مجذوب کننده علیرضا بیرانوند در تاریخ لیگ برتر!

علیرضا بیرانوند با بسته نگه داشتن دروازه اش در این بازی توانست به رکورد 100 کلین شیت در تاریخ لیگ برتر دست پیدا کند. البته او تنها دروازه بانی نیست که به این رکورد می رسد، اما نگاهی به عملکرد گلر هایی که پیش از این پیروز به 100 کلین شیت شده اند نشان می دهد مرد شماره یک پرسپولیس و تیم ملی خیلی سریعتر از همتایانش به این رکورد رسیده است.

بیرانوند در لیگ برتر با پیراهن دو تیم نفت تهران و پرسپولیس در مجموع 182 بازی به میدان رفته است و در 100 بازی پیروز به کلین شیت شده است. در این بین 30 کلین شیت مربوط به زمان حضورش در نفت تهران و 70 کلین شیت مربوط به دوران حضورش در پرسپولیس است.

تا به امروز بجز علیرضا بیرانوند، چهار دروازه بان دیگر در این لیست جای گرفته اند؛ مهدی رحمتی با 270 بازی، حامد لک با 273 بازی، رحمان احمدی با 289 بازی و شهاب گردان با 310 بازی. نکته جالب آنجاست که به جز رحمتی سایر رکوردداران، سابقه بازی برای پرسپولیس را در کارنامه دارند.

بیرانوند بیشترین کلین شیت خود را مقابل استقلال داشته و 9 مرتبه در مصاف با رقیب سنتی هیچ گلی دریافت نکرده است. تراکتور با 7 و ذوب آهن با 6 بازی تیم های دوم و سوم جدول کلین شیت های علی بیرو را تشکیل می دهند. ضمن اینکه این دروازه بان با 5 کلین شیت مقابل هر یک از تیم های سایپا، فولاد، نفت مسجدسلیمان، استقلال اهواز و صنعت نفت آبادان نشان داده با 20 کلین شیت مقابل تیم های جنوبی همواره کار آن ها را سخت می نماید.

منبع:فوتبالی

منبع: فرارو

به "رکورد مجذوب کننده علیرضا بیرانوند در تاریخ لیگ برتر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد مجذوب کننده علیرضا بیرانوند در تاریخ لیگ برتر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید