رونمایی موج اصلی چک های برگشتی ناشی از کرونا در ماه های اردیبهشت و خرداد

به گزارش قالب وبلاگ ها، خبرنگاران/یزد عضو انجمن اقتصاددانان ایران با اشاره به رشد چک های برگشتی ناشی از کرونا در سیستم بانکی کشور، گفت: به نظر می رسد موج های اصلی چک های برگشتی در ماه های اردیبهشت و خرداد پدیدار خواهند شد.

رونمایی موج اصلی چک های برگشتی ناشی از کرونا در ماه های اردیبهشت و خرداد

عباس علوی راد در گفت وگو با خبرنگار قالب وبلاگ ها اظهار کرد: انتشار آمار چکهای مبادله ای اسفندماه 1398 کشور از سوی بانک مرکزی، نشانه هایی از شروع موج چکهای برگشتی در سیستم بانکی کشور است.

وی در این خصوص اضافه کرد: در اسفندماه 98، در کل کشور بالغ بر 1036 هزار فقره چک به ارزش حدود 17 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

علوی راد شرح داد: مقایسه آمار چکهای برگشتی بهمن ماه و اسفندماه سال 1398 نشان می دهد که در اسفندماه چکهای نامبرده از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب 2.44 و 9.51 درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: از سوی دیگر گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد در کل کشور از نظر تعداد، 97 درصد و از نظر ارزش 91.5 درصد از کل چکهای برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

این دانشیار اقتصاد در خاتمه نیز اضافه کرد: به نظر می رسد موج های اصلی چکهای برگشتی ناشی از شیوع کرونا ویروس در کشور در ماه های اردیبهشت و خرداد 1399 رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رونمایی موج اصلی چک های برگشتی ناشی از کرونا در ماه های اردیبهشت و خرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی موج اصلی چک های برگشتی ناشی از کرونا در ماه های اردیبهشت و خرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید