تعطیلی تاریخی دولت آمریکا؛ غذای رایگان یک رستوران سوری به کارمندان

به گزارش قالب وبلاگ ها، زندگی امروز- طی یک ماه گذشته در حالی که سراسر ایالات متحده آمریکا را اخبار مربوط به تعطیلی یکماهۀ دستگاههای دولتی موسوم به shutdown پر نموده بود، در شهری کوچک در یکی از شرقی ترین ایالتهای این کشور حال و هوایی دیگر حاکم بود.

تعطیلی تاریخی دولت آمریکا؛ غذای رایگان یک رستوران سوری به کارمندان

به گزارش زندگی امروز، یورو نیوز نوشت: یک زوج مهاجر سوری که در سال 2011 میلادی از جنگ داخلی کشورشان به آمریکا پناه آورده بودند، در اقدامی خیرخواهانه بیان کردند که به تمام کارکنان بخش های تعطیل شدۀ دولت آمریکا، غذای رایگان اعطا خواهند کرد.

یاسین ترو و همسرش صاحب رستورانهای خانه فلافل یاسین هستند. رستورانهای آنها پیش از این هم به اسم محبوب ترین مکان آمریکا (Nicest Place in America) انتخاب شده بودند.

به این ترتیب تمام کسانی که در پی تعطیلی طولانی مدت دولت آمریکا نتوانسته بودند در سر کار خود حاضر شوند و بیش از یک ماه بود که دستمزدی دریافت ننموده بودند، می توانستند تا زمان از سر گیری فعالیتهای دولت، تنها با نشان دادن کارت شناسایی مربوط به محل کارشان به صندوق دار رستوران های یاسین، هم خود و هم اعضای خانواده شان از غذاهای رایگان این رستورانها بهره ببرند.

یاسین ترو خبر غذای رایگان را در صفحۀ رستوران خود در فیسبوک منتشر کرد و نوشت: بسیار شاد خواهیم شد که به چنین افرادی یاری کنیم زیرا پیش از تعطیلی این ادارات، آنها هر روز برای ما کار می کردند. ما آنها را در این شرایط تنها نمی گذاریم.

او تاکید نمود که خود را موظف می داند هر کاری که می تواند انجام دهد تا شرایط زندگی را برای کارکنان آسیب دیدۀ دولت و خانواده های آنها آسان تر کند.

تعطیلی دستگاههای دولتی آمریکا از 22 دسامبر و در پی اختلاف دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و کنگره این کشور بر سر بودجه 5.7 میلیارد دلاری ساخت دیوار مکزیک شروع شد و اگرچه درنهایت آقای ترامپ روز آدینه 25 ژانویه (5 بهمن) بیان کرد که با توافق کنگره، دولت بطور موقت و برای مدت سه هفته کارش را از سر خواهد گرفت، اما هشدار داد که چنانچه دربارۀ موضوع چالش برانگیز امنیت مرز مکزیک توافقی با کنگره حاصل نگردد، بار دیگر دولت را در 15 فوریه (26 بهمن) تعطیل خواهد نمود یا اینکه از اختیاراتش استفاده نموده و در آمریکا شرایط اضطراری اعلام خواهد نمود.

این تعطیلی که 35 روز طول کشید و طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا نام گرفت، زندگی حدود 800 هزار نفر از کارکنان دولت را در نهادهای تعطیل شده از جمله وزارتخانه های کشاورزی، بازرگانی، کشور و خارجه و دستگاههای وابسته به دادگستری و امنیت داخلی تحت تاثیر قرار داد.

یاسین ترو حتی پس از انتشار خبر بازگشایی دستگاههای دولتی هم کار توزیع غذای رایگان را متوقف نکرد.

او در پیغام جدیدی در فیسبوک نوشت که همچنان به این کار ادامه خواهد داد زیرا بسیاری از کارکنان دولت که برای مدتی طولانی دستمزدی دریافت ننموده اند احتمالا اکنون این دستمزد را برای کارهای دیگری که پرداخت هزینه آنها در اولویت است، احتیاج دارند. او بعلاوه اضافه کرد که ممکن است بعضی از این کارکنان نتوانند بسرعت چکهای دستمزد خود را دریافت نمایند.

اسم محبوب ترین مکان آمریکا در سال گذشته میلادی از سوی ماهنامه ریدرز دایجست (Readers Digest) و پس از برگزاری یک نظرسنجی به رستوران این زوج سوری اعطا شد. یاسین بعلاوه از سوی روزنامۀ News Sentinel به اسم شخصیت سال آمریکا برگزیده شده است.

اما علت این محبوبیت چیست؟

یاسین، مهاجر جنگ زدۀ سوری اولین فلافل فروشی خود را در سال 2014 میلادی در شهر ناکسویل در استان تنسی دایر کرد و اکنون پیروز شده است شعبه دوم آن را هم دایر کند. او در رستورانش غذاهای خاورمیانه را سرو می نماید.

رستورانهای خاورمیانه ای زیادی در شهرهای آمریکا مشغول به کارند، شماری از آنها هم پس از مدتی تعطیل می شوند اما رستوران های یاسین بخوبی به کار خود ادامه داده اند که یکی از مهمترین علت آن به گفته مشتریان، فضای محبت آمیز و صمیمانۀ رستوران است که باعث می گردد همه احساس خوبی از حضور در آنجا پیدا نمایند.

او اکنون در رستوانهایش 30 نفر را استخدام نموده است. بسیاری از کارکنان هم مهاجرانی از کشورهای مختلف با مذاهب و باورهای مختلف هستند. زنانِ در معرضِ آسیب که در پی کار و پناهی برای ادامه زندگی هستند هم بخشی دیگر از کارکنان رستورانهای او را تشکیل می دهند.

در رستورانهای این زوج سوری همه جور مشتری دیده می گردد از صاحبان شرکت ها و کسب و کارها گرفته تا گردشگران و ساکنان منطقه. یاسین و همسرش ارتباط نزدیکی با موسسات خیریه دارند و به افرادی که احتیاج به کار دارند و از سوی این موسسات معرفی می شوند هم کار می دهند تا بتوانند به تدریج روی پای خود ایستاده و استقلالشان را به دست آورند.

یاسین ترو خود هم بانی فعالیتهای خیرخواهانه بسیاری بوده است؛ از جمله در نوامبر 2016 میلادی هنگامیکه آتش سوزی جنگل های تنسی 14 کشته برجای گذاشت و 2500 خانه و محل کسب و کار را تخریب کرد، یاسین کامیون بزرگی را اجاره کرد و به یاری مشتریان و دوستانش، آن را از یاریهای اساسی مورد احتیاج مردم آسیب دیده پر کرد و به یاری قربانیان آتش سوزی شتافت.

منبع: زندگی روز

به "تعطیلی تاریخی دولت آمریکا؛ غذای رایگان یک رستوران سوری به کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی تاریخی دولت آمریکا؛ غذای رایگان یک رستوران سوری به کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید