اکانت های اینستاگرام با بیشترین تعداد فالوور از هر پست چقدر عایدی دارند؟
به گزارش قالب وبلاگ ها، اینستاگرام نه تنها یکی از بزرگ ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی است، بلکه یکی از سودآورترین پلتفرم ها برای اینفلوئنسر هایی است که فالوور های زیادی دارند. با وجود اینکه اینستاگرام نسبت به فیس بوک و یوتیوب، کاربران کمتری دارد، نرخ تعامل بالاتر در اینستاگرام، یکی از دلایل اصلی بالا بودن هزینه های تبلیغاتی در این پلتفرم است. در سال 2023، میانگین قیمت تبلیغات در اینستاگرام 3.56 دلار به ازای هر کلیک تخمین زده شد که بالاتر از هر پلتفرمی به جز لینکدین بود.
به گزارش روزیاتو، برای افراد مشهوری که بیشترین فالوور را در اینستاگرام دارند و برند هایی که کوشش می نمایند از فالوور های خود سود ببرند، می توانند در آمدی میلیون دلاری داشته باشند. در اینفوگرافیک زیر، با استفاده از داده های HopperHQ از سپتامبر 2022، حساب های اینستاگرام با بیشترین فالوور و عایدی تقریبی آن ها از هر پست تبلیغاتی به تصویر کشید شده است.
محاسبه عایدی به ازای هر پست
به راحتی می توان حدس زد که حساب های اینستاگرام که بیشترین فالوور را دارند، بیشترین عایدی را به وسیله پست های تبلیغاتی به دست می آورند، اما به نظر می رسد که این فقط تا حدی درست است. در تحقیقات HopperHQ از داده ها و گزارش های در دسترس عموم و آمار های خصوصی برای میزان گیری تأثیر عوامل مختلف استفاده شده است:
- تعداد فالوور ها
- سطوح تعامل (لایک ها، نظرات و …)
- دسته اینفلوئنسر ها (ورزش، موسیقی، بازیگری و …)
- مخاطب هدف
- شرایط اینفلوئنسر (تاییدیه ها)
و اگرچه تعداد فالوورها، بزرگترین عامل تأثیرگذار بود، اما بعضی از ستاره ها به نسبت دیگرانی که فالوور های بیشتری داشتند، عایدیشان بیشتر بود.
پرعایدیترین اکانت های اینستاگرام با بیشترین فالوور در سال 2022
کریستیانو رونالدو که بیشترین فالوور را در فیس بوک و اینستاگرام دارد، در فهرست گران ترین اکانت های اینستاگرام در سال 2022 برای پست های تبلیغاتی بود.
تخمین زده می گردد که ستاره سابق منچستریونایتد و رئال مادرید در سال 2022 توانسته بود 2.4 میلیون دلار برای هر پست تبلیغاتی دریافت کند. با 442 میلیون دنبال نماینده در زمان محاسبه، تخمین زده می گردد که رونالدو برای هر پست تقریبا نیم میلیون دلار بیشتر از نفر بعدی فهرست دریافت می نماید.
کایلی جنر، جوان ترین میلیاردر خودساخته دنیا از نظر فوربس، با عایدی 1.8 میلیون دلاری به ازای هر پست تبلیغاتی در اینستاگرام، در رتبه دوم نهاده شد. جنر، یکی از اعضای خانواده کارداشیان-جنر و بعلاوه جوانترین فرد در میان پرعایدیترین های اینستاگرام است.
اما شناخته شده ترین سلبریتی ها در میان 20 نفر برتر، ستاره های دنیای موسیقی از جمله آریانا گرانده، بیانسه و تیلور سویفت هستند. آن ها 45 درصد اکانت های با فالوو بالا را به خود اختصاص داده اند.
اگرچه تخمین زده می گردد که تقریباً تمام اکانت هایی که فالوور بالایی دارند، به نسبت بقیه که فالوور های کم تری دارند، عایدیشان بیشتر است، اما کیتی پری که در این فهرست در جایگاه 16 است، یک استثنا محسوب می گردد. تخمین زده می گردد که پری از اینستاگرام خود بهتر استفاده می نماید و با اینکه به نسبت نفرات بعد از خود در این فهرست، فالوور های کم تری دارد، اما در مجموع از آن ها عایدی بیشتری دارد. در کل اگر بخواهیم نسبت عایدی به تعداد فالوور ها را بسنجیم، در میان تمام نام های 20 نفر اول، کیتی پری به ازای هر فالوور خود، عایدی بیشتری دارد.
عایدی هر فالوور او به کمتر از یک سنت می رسد، اما ده ها میلیون دنبال نماینده تأثیر قابل توجهی دارند. علاوه بر پری، نیمار در رتبه 18 و مایلی سایرس در رده 19، بالاتر از اکانت هایی با صد ها میلیون دنبال نماینده بیشتر، بالاترین عایدی را به ازای هر دنبال نماینده داشتند.
اما سال تازه می تواند تغییرات زیادی را به همراه داشته باشد. اکانت های اینستاگرامی که بیشترین فالوور را داشتند، پیش از این هم شاهد تغییراتی بودند؛ لیونل مسی در حال حاضر دومین اکانت با بیشترین فالوور است و سلنا گومز با پشت سر گذاشتن کایلی جنر، به عنوان پرفالوورترین زن اینستاگرام، شناخته می گردد.
منبع: فرارو