شروع سی و ششمین دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم در موسسه طبیعت

به گزارش قالب وبلاگ ها، سی و ششمین دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم با حضور متقاضیان این دوره، تعدادی از دانش آموختگان دوره های قبل و استاد محمود سخت باز پیشکسوت طبیعت گردی کشور عصر یکشنبه 21 آبان 97 در موسسه طبیعت شروع شد.

شروع سی و ششمین دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم در موسسه طبیعت

به گزارش خبرنگار قالب وبلاگ ها در ابتدای این مراسم، فوتوکلیپی از زنده یاد محمدعلی اینانلو بنیان گذار موسسه طبیعت پخش شد و سپس مسعود جامسون مدیرعامل این موسسه ضمن خوش آمدگویی به داوطلبان دوره سی و ششم آموزش راهنمایان اکوتوریسم، اظهار کرد: ما در این موسسه ادامه دهنده راه زنده یاد محمدعلی اینانلو و پیشکسوتانی همانند استاد محمود سخت باز یار دیرین استاد اینانلو هستیم. وی خطاب به متقاضیان آموزش هدایت اکوتوریسم اضافه کرد: حضور در این دوره تحولی در دیدگاه شما نه تنها نسبت به طبیعت بلکه نسبت به زندگی ایجاد خواهد نمود که امیدواریم این تحول زمینه ساز اتفاقات مثبت و سازنده ای در زندگی فردی و اجتماعی شما باشد.

در ادامه مراسم استاد محمود سخت باز پیشکسوت طبیعت گردی ایران که دوره های آموزشی موسسه طبیعت همیشه با سخنرانی وی افتتاح می گردد، با بیان این که اینجا برترین مکتب طبیعت است و در اینجا دوستانی پیدا می کنید که از جنس طبیعت هستند، اظهار کرد: در موسسه طبیعت آموزش هایی می بینید که دید شما را نسبت به محیط اطرافتان عوض می نماید و وقتی دید انسان تغییر کرد، روش زندگی او هم عوض می گردد.

وی با یادآوری این که طبیعت ایران با مسائل عدیده ای دست به گریبان است و برای مثال خودروهای آفرود با ورود بی قاعده به بیابان و دشت و جنگل و کوه در حال تغییر مسیر آب و نابود کردن طبیعت هستند، اضافه کرد: دولت به علت مسائل گوناگونی که دارد نمی تواند آن طور که ضروری است به طبیعت رسیدگی کند. ما می خواهیم نگهداری طبیعت ایران به عهده امثال شما علاقه مندان طبیعت باشد.

وی توضیح داد: ما می خواهیم شما سربازان بی مزد حافظ طبیعت باشید. شما عاشق طبیعت هستید و عاشق مزد نمی خواهد، البته مزد شما را آن بی احتیاج مطلق می دهد چرا که شما با طبیعت یکی می شوید و این یکی شدن با طبیعت به شما یاری می نماید خلاق و آرام و پرتوان باشید و در زندگی خود از این صفات برای رشد و موفقیت همه جانبه استفاده کنید.

این پیشکسوت طبیعت گردی ایران با یادآوری دغدغه های زنده یاد اینانلو در خصوص طبیعت ایران، گفت: اگر می خواهیم روح بنیان گذار این موسسه - استاد اینانلو - شاد گردد، باید به هم یاری کنیم و طبیعت کشورمان را حفظ کنیم.

شایان ذکر است دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم که روز یکشنبه 21 آبان ماه سی و ششمین دوره آن در موسسه طبیعت افتتاح شد، 16 سال پیش به وسیله زنده یاد اینانلو به سازمان ایرانگردی و جهانگردی وقت پیشنهاد و با تصویب آن از جانب سازمان، اولین دوره راهنمایان اکوتوریسم در تیرماه سال 1381 در موسسه طبیعت برگزار گردید.

این دوره که از آن به عنوان دوره طبیعت گردی یا بوم گردشگری نیز نام برده می گردد و 7 تا 8 ماه به طول می انجامد از سال 1381 تا به امروز در موسسه طبیعت برگزار گردیده و با آموزش سرفصل های مصوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بعلاوه آموزش های کاربردی دیگر، مدرک مورد تایید سازمان میراث به علاقمندان ارائه می گردد.

منبع: همگردی

به "شروع سی و ششمین دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم در موسسه طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سی و ششمین دوره آموزش راهنمایان اکوتوریسم در موسسه طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید